جراحی کوچک کردن بینی

جراحی کوچک کردن بینی

امروزه خیلی از افراد به دنبال جراحی کوچک کردن بینی هستند. در ایران به دلیل داشتن فک و چانه کوچک ، بینی بزرگتر از اجزای صورت دیده می شود به همین امر سبب می گردد تا جراحی بینی برای افزودن زیبایی به چهره  افراد گزینه مناسبی است.

می توان با جراحی رینوپلاستی ، اندازه بینی را تغییر داد. در عمل بینی می توان با کم و زیاد کردن غضروف بینی اندازه بینی را تغییر داد.

کوچک شدن سوراخ بینی

عمل بینی بیشترین درخواست در جراحی پلاستیک به شمار می رود. این جراحی برای کوچک کردن و بزرگ کردن سوراخ بینی و همینطور کوچک کردن اندازه بینی انجام می شود.

گاهی در جراحی کوچک کردن بینی مشکل تنفسی هم برطرف می شود.

شکل کلی بینی از پدر و مادر به بچه ها ارث می رسد، رشد بینی در نوجوانی ادامه پیدا کرده و در نهایت در 16 تا 18 سالگی رشد آن متوقف می شود به همین دلیل توصیه می شود قبل از 16 سالگی به هیچ عنوان اقدام به کوچک کردن بینی نکنید.

 

 جراحی کوچک کردن بینی

جراحی زیبایی بینی

در جراحی کوچک کردن بینی اندازه ساختمان بینی کم می شود ولی به پوست بینی دست زده نمی شود. جراح بینی با ایجاد برش هایی درون بینی به استخوان وغضروف بینی دست پیدا می کند. پوست به علت ویژگی ارتجاعی اش می تواند منقبض شود و روی بینی کوچک شده را بپوشاند.

در صورت لزوم پهنای بینی در جراحی کوچک کردن بینی کم می شود. اگر در این روش سوراخ های بینی پهن به نظر رسید کمی از پوست بینی بریده می شود تا سوراخ های بینی تنگ تر شود.

با کم کردن غضروف می توان بینی های بزرگ را کوچک کرد.

چگونه می توان مشکل تنفسی را در جراحی کوچک کردن بینی بر طرف کرد؟

اگر بیمار مشکل تنفسی ناشی از انحراف بینی داشته باشد جراح بینی می تواند با انجام عمل سپتوپلاستی همزمان با رینوپلاستی این مشکل را نیز برطرف نماید.

عوارض کوچک کردن بینی

احتمال بروز عفونت در صورت عدم رعایت موارد توصیه شده توسط جراح بینی ، در جراحی بینی مانند سایر جراحی ها وجود دارد، مخصوصا کسانی که سابقه  مصرف دخانیات دارند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به عفونت بعد از عمل هستند، لذا توصیه می گردد که حداقل دو هفته قبل از عمل بینی مصرف دخانیات را قطع نمایید.

می توان با مطمئن شدن از عدم سرما خوردگی در زمان جراحی بینی احتمال بروز عفونت را کم کرد. توصیه می گردد در صورت ابتلا به سرماخوردگی تا زمان بهبود جراحی زیبایی بینی را به تعویق بیاندازید.

احتمال بروز مشکل تنفسی و تورم در هفته های اول بعد از جراحی بینی وجود دارد که پس از طی دوران نقاهت برطرف می شود، اگر این مشکل بر طرف نشد باید به جراح بینی خود مراجعه نمایید.

عمل ترمیمی بینی

گاهی پس از فروکش کردن ورم ها ظاهر بینی متناسب با سایر اعضای صورت بیمار نیست و بیمار تقاضا دارد تا عمل مجدد بر روی بینی صورت پذیرد. در برخی موارد نیز جراح بینی توصیه می کند تا بیمار تحت جراحی ترمیمی بینی قرار بگیرد.

دومین جراحی بینی معمولا هزینه بیشتری را در بر دارد به همین دلیل تا کاهش کامل ورم ها دست نگه می دارند که این امر معمولا 1 سال به طول می انجامد.

 

مراقبت های پس از جراحی بینی

  • ترشح و خونابه بینی تا دو روز پس از جراحی بینی طبیعی است که می توان آن را با دستمال یا گاز پانسمان تمیز کرد.
  • در حمام از آب خیلی داغ استفاده نکنید.
  • سعی کنید از راه بینی عطسه نکنید. ( با دهان باز عطسه کنید. )
  • به پوست زخم داخل بینی دست نزنید تا هنگامی که جراح  اسپلینت بینی را خارج کند.
  • با توجه به تجویز جراح بینی می توانید چند روز استراحت کنید و سر کار نروید. ( بهتر است یک هفته اول بعد از عمل بینی استراحت کنید. پس از آن انجام فعالیت های روزانه مانعی ندارد. )

دکتر مهدی امین خاکی

فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی

( عمل جراحی بینی ، جراحی بینی گوشتی ، جراحی بینی استخوانی )

 

Rate this post
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
Call Now Button