جراحی انحراف بینی

جراحی انحراف بینی

در جراحی انحراف بینی ، در آغاز یک برش کوچک ، در ناحیه ای که انحراف دارد ، می دهیم ، پس از آن بخشی از تیغه بینی اصلاح یا برداشته خواهد شد .

اکثریت متقاضیان ، بر این تصور هستند که در جراحی انحراف بینی ، ظاهر آن هم اصلاح می گردد ، ولی این جراحی مربوط به ساختمان داخلی بینی می باشد و تنها با هدف باز نمودن راه جریان هوا در درون بینی صورت می گیرد .

انحراف سپتوم ( تیغه ی داخلی بینی ) با کجی ظاهری بینی متفاوت است و در صورتی که فرد بیمار در طی عمل انحراف بینی ، مایل به رفع کجی و ایرادات ظاهری بینی اش باشد ، لازم است تا دو عمل بینی به طور همزمان انجام شود ، که به آن سپتورینوپلاستی گفته می شود .

به طور کلی جراحی انحراف تیغه میانی بینی به تنهایی امکان پذیر است .

جراحی انحراف بینی

تفاوت میان کجی بینی با انحراف بینی

انحراف تیغه میانی بینی عمل جراحی بینی درمانی به شمار می رود و کلیه بیمه های درمانی هزینه ی این جراحی را تقبل می کنند ، اما جراحی رفع کجی ظاهری بینی ، یک عمل جراحی زیبایی بینی محسوب می شود و هیچ یک از بیمه ها هزینه این عمل را پرداخت نمی کنند و کل هزینه به صورت آزاد و به عهده خود فرد است .

سن مناسب برای انجام جراحی انحراف بینی

امکان دارد که انحراف تیغه میانی بینی ( سپتوم بینی )  مادرزادی باشد و یا تحت تاثیر وارد شدن ضربه به بینی ، به وجود آمده باشد .

در صورتی که انحراف بینی مادرزادی باشد ، توصیه می گردد تا پس از گذراندن دوران بلوغ ، جراحی انحراف بینی  انجام شود و پیش از آن اقدام نکنید ، ولی اگر این عارضه در بزرگسال ها شدید بوده و منجر به بروز مشکلات و اختلالات تنفسی گردد ، لازم است تا جراحی بینی فوری انجام شود .

Rate this post
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
3 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
trackback

… [Trackback]

[…] Read More Info here to that Topic: dr-aminkhaki.ir/جراحی-انحراف-بینی/ […]

trackback

… [Trackback]

[…] Find More on to that Topic: dr-aminkhaki.ir/جراحی-انحراف-بینی/ […]

trackback

… [Trackback]

[…] Read More Information here to that Topic: dr-aminkhaki.ir/جراحی-انحراف-بینی/ […]

3
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
Call Now Button