سوالات متداول در جراحی بینی

پروسه جراحی بینی ، حساسیت بالایی دارد ؛ چرا که این فرآیند برای زیبایی و ایجاد تناسب صورت انجام می شود. با اینحال حفظ عملکرد صحیح بینی نیز برای ادامه زندگی اهمیت بالایی دارد. لذا متقاضیان این فرآیند همواره سوالاتی درباره تاثیر و انجام آن دارند. در ادامه سعی کردیم برای پاسخ به سوالات شما ، جواب سوالات متداول جراحی بینی را شرح دهیم. برای پاسخ به سوال های خود به ادامه این مطلب توجه فرمایید.

سوالات متداول در جراحی بینی

سوالات متداول جراحی بینی

  • آیا جراحی زیبایی بینی عوارض دارد ؟

از رایج ترین سوالی که هنگام مشاوره پرسیده می شود درباره عوارض عمل بینی است که باید بگوییم اگر فرد برای جراحی به بهترین جراح بینی مراجعه کند و مراقبت های قبل و بعد از آن را رعایت کند دچار عارضه ای نخواهد شد.

تنها عیب جراحی زیبایی در بینی تورم ، کبودی ، آبریزش و گرفتگی بینی می باشد که امری طبیعی بوده و به مرور زمان رفع می شود و جای نگرانی وجود ندارد.

  • بینی گوشتی چه مشخصاتی دارد ؟

از مشخصات بینی گوشتی می توان به پوشت ضخیم ، اسکلت ضعیف وغدد چربی فراوان در اطراف پره های بینی اشاره کرد. پرسیدن سوالات متداول جراحی بینی درباره روند جراحی بینی گوشتی به دلیل میزان حساسیت این فرآیند و پیچیدگی ها آن است.

  • جراحی باز بینی چگونه می باشد ؟

در عمل بینی به روش باز یک برش کوچک بر روی کلوملا ایجاد می شود و پس از جدا نمودن پوست از اسکلت بینی تغییرات مورد نیاز بر روی بینی اعمال می شود.

جراحی بسته بینی چگونه انجام می شود ؟

در عمل بسته بینی هیچ برشی بر روی کلوملا ایجاد نمی شود و تمامی برش ها در داخل بینی زده می شود.

در این روش ، جراح بینی از وسایل مخصوی برای جدا کردن پوست از بینی و بالا نگه داشتن آن استفاده می کند.

  • آیا افراد سیگاری نیز می توانند جراحی زیبایی بینی انجام دهند ؟

بله اما این افراد باید به مدت دو هفته قبل و بعد از انجام پروسیجر جراحی از استعمال دخانیات پرهیز کنند تا روند عمل در بینی به درستی انجام شود.

  • آیا در دوران بارداری می شود رینوپلاستی انجام داد ؟

یکی از سوالات متداول جراحی بینی ، انجام رینووپلاستی در دوران بارداری است و در این خصوص جواب ما خیر، می باشد. چرا که داروهای بیهوشی بر روی جنین تاثیر منفی می گذارد.

سوالات متداول در جراحی بینی

  • آیا در دوران شیردهی می توان عمل زیبایی بینی انجام داد ؟

بله اما بیمار به این نکته مهم توجه کند تا 6 ساعت پس از انجام پروسه زیبایی و تا از بین نرفتن تاثیر داروهای بیهوشی نمی تواند به کودک خود شیر بدهد.

  • سن مناسب برای جراحی در بینی چند سال می باشد ؟

خانم های بیش از سال و آقایان بیش از  18 سال ، امکان انجام رینوپلاستی را دارند. اما تا قبل از این بازه سنی به دلیل قرار گیری در دوران بلوغ ، امکان عمل زیبایی وجود ندارد.

  • هزینه جراحی بینی چقدر می باشد ؟

هزینه جراحی زیبایی بینی از دیگر سوالات متداول جراحی بینی است. هزینه این فرآیند بر اساس فاکتورهای متعددی محاسبه و توسط جراح به بیمار ابلاغ می شود. این فاکتور ها شامل موارد زیر هستند:

میزان تغییرات در بینی

جنس بینی

تکنیک عمل

روش بیهوشی

دستمزد پزشک

انتخاب بیمارستان یا کلینیک

جراحی ثانویه بینی یا اولیه

و غیره

  • در تغذیه بعد از جراحی بینی به چه مواردی باید توجه کرد ؟

بیمار تا چند وقت بعد از جراحی زیبایی بینی از خوردن مواد غذایی سفت که نیاز به جویدن زیاد دارند ، جدا پرهیز کند. همچنین مصرف غذاهای ضد التهابی برای کاهش تورم بینی توصیه می شود.

  • جوش خوردن غضروف بینی

یکی از مهم ترین سوالات متداول جراحی بینی ، جوش خوردن غضروف بینی است. در بعضی فرآیند های عمل زیبایی بینی به خصوص در بینی های گوشتی ، نیازمند پیوند غضروف هستیم. غضروف های پیوند می توانند از خود بدن مانند بینی ، گوش و قفسه سینه باشند. در بعضی از موارد نیز غضروف های مصنوعی استفاده می شود. جوش خوردن غضروف بسته به نوعی که انتخاب می شود ، متفاوت است. اما به طور کلی پس از یک سال تمامی تغییرات ایجاد شده در بینی تثبیت می شوند.

  • 2 ماه بعد از عمل بینی از سوالات متداول جراحی بینی

پس از گذشت دو ماه از جراحی زیبایی در بینی ، به احتمال زیاد چسب بینی خود را برداشته اید ؛ اما در صورتی که بینی گوشتی خود را عمل کرده اید برای کاهش تورم هنوز به چسب بینی به خصوص در شب و هنگام خواب نیاز دارید.

در این بازه زمانی ، تورم بینی شما بسیار کاهش پیدا کرده و کمی فرم بینی تثبیت شده است. لذا امکان استفاده از عینک طبی یا آفتابی را دارید.

دایره انجام فعالیت های بدنی تان افزایش پیدا می کند و می توانید ورزش های به نسبت سنگین تر را با مشورت پزشک انجام دهید.

  • پایین انداختن سر بعد از عمل بینی

یکی از سوالات متداول در جراحی بینی ، عوامل افتادگی بینی بعد از عمل است. برای جلوگیری از این عارضه هرگز سر خود را به خصوص در چند هفته الی چند ماه اول پایین نیندازید. این اقدام شما باعث بروز فشار به نوک بینی و در نتیجه افتادگی آن می شود.

  • عوارض حرف زدن بعد از عمل بینی

یکی از مهم ترین سوالات متداول جراحی بینی ، عوارض حرف زدن بعد از رینوپلاستی است. این فرآیند به خودی خود عوارض کوتاه مدتی مانند تورم ، بی حسی ، کبودی و غیره دارد. اما عدم رعایت مراقبت های بعد از آن می تواند به شدت این عارضه ها بیافزاید یا خود عوارضی جدید ایجاد کند. حرف زدن بعد از جراحی زیبایی در بینی به طوری که دهان خیلی باز شود ، همچنین خندیدن و گریه کردنی که سبب تحرک در ساختمان بینی باشد ، حتما درد و تورم را افزایش می دهد. توجه داشته باشید که ثابت ماندن اسکلت بینی به فرم گرفتن بهتر آن کمک می کند.

سخن آخر 

در صورتی که هنوز سوالی در ذهن دارید و در این مقاله جواب آن را دریافت نکرده اید ، می توانید به مقالات دیگر در سایت دکتر مهدی امین خاکی مراجعه کنید. همچنین امکان برقراری تماس با دکتر از راه های ارتباطی در سایت درج شده است ، وجود دارد. امیدواریم اطلاعات دادده شده در این مطلب برای شما مثمر ثمر واقع شده باشد.

 

Rate this post
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
trackback
16 روز قبل

… [Trackback]

[…] Find More on on that Topic: dr-aminkhaki.ir/سوالات-متداول-در-جراحی-بینی/ […]

1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
Call Now Button