جراحی بینی به روش باز

جراحی بینی به روش باز

امروزه جراحی زیبایی بینی درایران تا حد زیادی پیشرفت چشمگیری داشته است. حتی بعضی از مراجعه کنندگان از خارج کشورهستند. جراحان با تکرارعمل زیبایی بینی توانسته اند تجربه و تسلط خود را افزایش دهند. جراحی زیبایی بینی ( رینوپلاستی ) نکات مهم و ریزی را در بردارد. یکی از مهم ترین نکات، نوع روش جراحی است. جراحی بینی به دو روش جراحی بینی باز و بسته انجام می گردد. عملکرد هر کدام از این روشها متفاوت است. با ایجاد تکنیک های جدید که در رینوپلاستی به وجود آمده است، گرایش جراحان بیشتر به سمت روش جراحی بینی به روش باز سوق پیدا می کند.

جراحی بینی به روش باز

چه زمانی به انجام جراحی بینی نیاز است ؟

شخص در صورت تمایل، هنگامی که تیغه وسط یا سپتوم بینی در جای اصلی خود ( خط میانی )  قرار نگرفته باشد به انجام جراحی زیبایی بینی اقدام می  نماید. هدف از این جراحی بینی ، اصلاح کلیه ایرادات و معایب موجود در بینی است. به کاربردن هر یک از روش های جراحی ( جراحی بینی باز- جراحی بینی بسته ) به تجربه و سلیقه جراح بستگی خواهد داشت .

جراحی بینی به روش باز چگونه انجام  می شود ؟

در جراحی بینی به روش باز ، جراح  بینی با ایجاد دو برش (  داخلی بینی و روی پوست کلوملا )  پوست بینی را بلند کرده و به بخش های داخلی دسترسی پیدا می کند. بخش های درونی بینی ( ساختما زیر پوست بینی ) شامل :  استخوان ، قسمت غضروفی و بافت نرم هستند. جراح بینی با مشاهده مستقیم هر یک از این بخش ها ، جراحی خود را انجام می دهد . نگران بخیه های جای برش نباشید زیرا محو می شوند.

چه عاملی در تعیین نوع جراحی های زیبایی بینی موثرتاثیرگذار است ؟

اندازه سوراخ ها و پره های بینی در تعیین نوع جراحی نقش مهمی دارند. به این معنی که اگر بینی دارای سوراخ های بزرگی باشد ، بایست کوچک و جمع شوند . برای انجام این کار لازم است کنار پره های بینی برش زده شود. ولو جراحی بینی به روش بسته باشد.

ویژگی های جراحی بینی باز نسبت به روش بسته :

وسعت بیشتر آزاد سازی پوست

تورم بینی طولانی تربه ویژه در سر بینی

امکان جراحی بینی ثانویه ، جراحی بینی کج و پیچ خوره ، رفع ایرادات مادر زادی به این روش راحت تر امکان پذیر است.

 

دکتر مهدی امین خاکی – فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی

( عمل جراحی بینی , نکات پس از عمل جراحی بینی )

Rate this post
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
Call Now Button