عوارض جراحی بینی

عوارض جراحی بینی

عوارض جراحی بینی بسیار کم است و برخلاف دیگر عمل های زیبایی ، امکان این که جراح در حین عمل جراحی متوجه بروز این عوارض بشود خیلی کم است ، زیرا در طول زمان عمل جراحی بینی این عوارض قابل مشاهده نیستند .

البته لازم است بگوییم که این عوارض عمل بینی نیز در نهایت با انجام جراحی قابل رفع کردن است ، برای مثال اگر فرد دچار مشکلات تنفسی بشود ، یا از نتیجه جراحی کاملاً رضایت نداشته باشد ، می تواند با انجام جراحی بینی ثانویه این مشکل را رفع کند .

عوارض جراحی بینی

عوارض جراحی بینی بر اساس میزان شیوع عوارض :

  • انسداد راه های هوایی :

بروز انسداد راه های هوایی در جراحی بینی ، قابل پیشگیری است و لازم است تا جراح بینی ، در تشخیص و درمان این موضع تجربه و مهارت داشته باشد .

به کمک استفاده از تکنیک های نوین ، احتمال بروز این عارضه بسیار کاهش یافته است .

  • خونریزی پس از جراحی بینی 

خونریزی پس از عمل بینی ، مختصر است و معمولاً دو تا سه روز پس از جراحی اتفاق می افتد و بیشتر در اشخاصی که جراحی انحراف بینی و یا جراحی سپتوم بینی انجام داده اند ، رخ می دهد .

تقریباً در کمتر از 3 % از افرادی که تحت جراحی بینی قرار می گیرند ، تا 15 روز پس از جراحی بینی ، یک بار خونریزی مختصر اتفاق می افتد و با مراجعه به جراح پلاستیک بینی، درمان خواهد شد .

لازم به ذکر است بروز خونابه در روزهای اولیه پس از عمل بینی ، امری طبیعی است و خود به خود بند می آید و نگران کننده نیست .

  • سوراخ شدن سپتوم 

امکان سوراخ شدگی سپتوم امری نادر است و با رعایت تکنیکی و مهارت و تبحر جراح می توان به راحتی از بروز این عارضه جلوگیری نمود .

آبریزش بینی ( RHINITIS )

آبریزش بینی پس از عمل بینی ، موقتی است و امکان دارد تا چند هفته پس از جراحی بینی بوجود بیاید ، بویژه در افرادی که پیش از عمل جراحی بینی ، مشکل حساسیت فصلی داشته باشند ، این عارضه شایع تر است .

در برخی از بیماران نیز به علت برداشتن بیش از اندازه ی توربینت ها امکان بروز آبریزش بینی وجود دارد ، اما با رعایت اصول می توان از بروز این عارضه پیشگیری نمود .

در بیشتر افراد آبریزش بینی موقتی بوده و خود به خود برطرف می گردد .

عفونت گرافت و یا بافت های بینی

احتمال بروز این عارضه خیلی کم و نادر است و در صورتی که اتفاق بیفتد ، با آنتی بیوتیک رفع خواهد شد .

چنانچه  از پروتز بینی  استفاده شده باشد و عفونت اتفاق بیفتد، لازم است تا مواد مصنوعی را خارج کنیم ، لذا در این گونه موارد کار دشوار تر است .

لازم به ذکر است در حال حاضر خیلی کمتر از پروتز در جراحی بینی استفاده می شود و بیشتر از غضروف سپتوم ، گوش و یا دنده در جراحی ترمیمی بینی بهره گیری می شود .

تغییر رنگ پوست بینی

با توجه به ترمیم مجدد عروق خونی ، رنگ صورتی پررنگ پوست بینی در قسمت لایه زیری پوست در طی یک سال خود به خود از بین رفته و به حالت طبیعی باز می گردد .

امکان تغییر رنگ پوست بینی بسیار ناچیز است ، اما در صورت بروز عارضه امکان دارد تا لازم بشود که با لیزر درمان شده و خود به خود از بین نرود .

 عوارض جراحی بینی

در رابطه با عدم رضایت افراد از نتیجه جراحی بینی چند نکته قابل ذکر است  :

  1. واقع بینی فردی که تحت جراحی زیبایی بینی قرار گرفته ، بسیار حائز اهمیت است و افراد متقاضی جراحی بینی به وسیله ی ارتباط صحیح با جراح بینی شان باید از نتیجه ی واقعی که می توان از جراحی گرفت آگاه شوند .
  2. به تعداد انسان هایی موجود در جهان بینی های متفاوت وجود دارد ، لذا نتیجه حاصل از جراحی هر بینی ، مختص همان بینی خواهد بود .
  3. نوع و جنس پوست فرد ، جزو عامل های مهم و تعیین کننده نتیجه حاصل از عمل زیبایی بینی است .
  4. لازم است تا جراح بینی همه عوامل را در نظر داشته باشد ، از جمله مهمترین این عوامل در نظر داشتن عملکرد اصلی است که بینی بر عهده دارد ، یعنی تامین اکسیژن مورد نیاز و مرطوب کنندگی مجاری تنفسی . در حقیقت جراح بینی مثل یک آرایشگر و نقاش قادر نیست تا بینی را به هر شکل که بخواهد تغییر فرم دهد .
  5. طراحی بینی ( به وسیله نرم افزار های رایانه ای ) پیش از انجام جراحی زیبایی بینی ، سلیقه ها و توقعات فرد متقاضی عمل بینی را برای جراح مشخص می کند ، ولی هیچ گونه تضمینی برای این که نتیجه حاصل از عمل بینی به طور کامل شبیه آن طراحی شود ، وجود ندارد .

به طور کلی در صورتی که عدم رضایت بیمار از نتیجه عمل جراحی زیبایی بینی ، معقول و قابل رفع باشد ، به وسیله عمل جراحی ثانویه یا همان جراحی ترمیمی بینی قابل حل و درمان خواهد بود .

دکتر مهدی امین خاکی – فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
(جراحی شکم – عمل جراحی بینی ، جراحی سینه ، لیپوماتیک ، جراحی زیبایی پلک )
Rate this post
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
trackback

… [Trackback]

[…] Read More on that Topic: dr-aminkhaki.ir/عوارض-جراحی-بینی/ […]

1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
Call Now Button