جراحی بینی استخوانی + دکتر امین خاکی

بینی ها ، در آناتومی به دو دسته بینی گوشتی و بینی استخوانی تقسیم شده اند ، بینی هایی که پوست نازکی دارند و دارای برآمدگی ( قوز ) هستند را بینی استخوانی یا عقابی می گویند . این فرم بینی ها رایج ترین موارد جهت انجام جراحی بینی استخوانی هستند. اگربینی شما نیز چنین فرمی دارد ؛ از این رو قصد انجام جراحی بینی یا رینوپلاستی را دارید پیشنهاد می دهیم جهت آشنایی بیشتر با این عمل زیبایی به ادامه مطلب از دکتر مهدی امین خاکی ، بهترین جراح پلاستیک و زیبایی در تهران ، توجه فرمایید.

 

جراحی بینی استخوانی

 

در بیشتر موارد این برآمدگی ها ژنتیکی و ارثی هستند که موجب رشد غیر طبیعی غضروف و استخوان بینی می شوند و در نتیجه بد فرمی در بینی ایجاد می کنندو از آن جایی که بینی در مرکزیت صورت قرار دارد ، هر گونه اشکالی که در بینی باشد باعث می شود که کل چهره زیبا به نظر نرسد و اعتماد به نفس فرد ، پایین بیاید.

روش جراحی بینی استخوانی

در عمل زیبایی بینی استخوانی ، برطرف نمودن و یا کاهش برآمدگی روی بینی ، جراح پلاستیک بینی با در نظر داشتن این موضوع که نباید آسیبی به عملکرد تنفسی بینی برسد ، سعی بر برطرف نمودن عیوب ظاهری بینی دارد. لذا باید دقت کنید تا یک جرا ماهر و با تجربه را برای انجام عمل بینی استخوانی ، انتخاب کنید.

تکنیک های انجام جراحی زیبایی بینی استخوانی

با توجه به نوع بینی عمل زیبایی بینی استخوانی به دو طریق باز و بسته انجام می شود. حراح با توجه به نوع بینی بیمار ، تصمیم می گیرد که چه روشی برای جراحی بینی فرد مناسب است.

عمل بینی به روش باز

عمل زیبایی بینی به طریق باز برای به وجود آمدن تغییرات اساسی در ظاهر بینی استفاده می شود. در طول این پروسیجر جراح با برش پره ها و تیغه بینی می تواند ایرادات بینی را به طور دقیق تر و با جزییات برطرف کند. از دیگر فواید این روش می توان به تسلط کامل و دید کافی جراح به ساختار بینی اشاره کرد که دقت وی را دوچندان می کند.

عمل بینی به روش بسته

در رینوپلاستی بسته ، تیغه بینی هیچ گونه برشی ندارد و در واقع برش ها درون بینی ایجاد می شود اما ادامه این پروسیجر مانند روش باز می باشد که استخوان از غضروف جدا شده و در آن تغییرات اعمال می شود. از دیگر مزایای این متد ، عدم ایجاد زخم بر تیغه بینی ، بهبودی سریع تر ، زمان و تورم کمتر جراحی می باشد.

درصد موفقیت جراحی زیبایی بینی استخوانی

به جهت پوست نازک تر بینی استخوانی انجام جراحی بینی استخوانی به مراتب از بینی گوشتی آسان تر است. البته این موضوع باید در نظر گرفته شود که بینی هایی که از ترکیب غضروف و  استخوان تشکیل شده اند به مراتب کار جراح را سخت می کنند اما در واقع باید گفت عمل بینی استخوانی آسان تر از نوع گوشتی است که نتیجه مطلوب تری را با خود به همراه دارد. به بیان دیگر هر قدر غضروف و استخوان محکمتر باشد می توان گفت احتمال رسیدن فرد به نتیجه دلخواه بیشتر می باشد اما در واقع نمی توان درصد دقیقی از موفقیت پس از رینوپلاستی را به داوطلبان جراحی بینی استخوانی اعلام کرد.

برگشت پذیری در جراحی بینی استخوانی

امکان بازگشت در جراحی بینی استخوانی یک امر غیر معمول و نادر می باشد ، مگر در مواردی که بر اثر یک ضربه شدید ، بینی دچار شکستگی در ساختمان غضروفی – اسکلتی شود. در حالت کلی در صورتی که تمام توصیه های پزشک و مراقبت های پس از جراحی ، چسب زدن ، شستشوی درون بینی و غیره را به طور صحیح و با دقت و به موقع انجام دهید و سر وقت های تعیین شده به مطب پزشک برای ارزیابی وضعیت بینی اقدام نمایید ، هیچ مشکلی پس از عمل زیبایی بینی نخواهید داشت و به نتیجه دلخواه تان دست خواهید یافت.

 

جراحی بینی استخوانی

 

تذکر مهم

برای انتخاب جراح بینی ، تنها هزینه آ« را در نظر نگیرید؛ چرا که اولین عامل ضمانت زیبایی و تضمین عدم آسیب رسانی به عملکرد تفنسی بینی شما ، پزشک متخصصی است که قرار است بینی شما را جراحی نماید.

اقدامات قبل و بعد از جراحی بینی استخوانی

انجام اقدامات قبل و بعد از جراحی زیبایی بینی ، تاثیر زیادی در دستیابی به بهترین نتیجه، داشتن یک عمل بینی استخوانی آسان و تسریع در روند بهبودی فرد خواهد داشت. بنابراین توجه شما را به این اقدامات جلب می کنیم.

اقدامات قبل از عمل بینی استخوانی 

  1. به مدت 2 هفته قبل از جراحی بینی استخوانی در تهران از مصرف مشروبات الکلی و دخانیات خودداری نمایید.
  2. از مصرف داروهایی مانند بروفن یا آسپرین که موجب انعقاد خون شده و احتمال خونریزی را بالا می برد اجتناب کنید.
  3. به مدت 8 ساعت قبل از عمل بینی استخوانی چیزی میل نکرده و معده را خالی نگه دارید، چنانچه معده بیمار در حین انجام فرآیند پر باشد، این امکان وجود دارد که محتویات داخل معده به دهان و بینی بازگردد.
  4. انجام آزمایشات و عکسبرداری های تجویز شده توسط جراح پلاستیک الزامی است.
  5. در صورتی که به بیماری حادی مبتلا بوده یا از داروهای خاصی استفاده می کنید حتما جراح زیبایی بینی خود را در جریان بگذارید.
  6. یک روز قبل از تاریخ تعیین شده برای انجام پروسه ، در محل مشخص شده حضور یابید تا در روز عمل مشکلی در رابطه با پیدا کردن محل مورد نظر نداشته باشید.
  7. در روز انجام پروسه ، هیچ آرایشی نداشته باشید و از به همراه داشتن زیور آلات خودداری کنید.
  8. در صورتی که از لنز طبی استفاده می نمایید، در روز عمل آن را از چشمان خود خارج کنید.
  9. رروز قبل از جراحی زیبایی بینی استحمام نمایید.

 

جراحی بینی استخوانی

 

مراقبت های بعد از جراحی بینی استخوانی

  1. به مدت دو هفته بعد از انجام پروسه ، دخانیات استعمال نکرده و مشروبات الکلی مصرف نکنید.
  2. رژیم غذایی خود را با نوشیدن مایعات شروع کنید، فقط توجه داشته باشید که نوشیدنی خود را هرگز با نی میل نکنید.
  3. در روزهای ابتدایی بعد از عمل زیبایی بینی غذاهای آبکی و نرم همچون سوپ و پوره سیب زمینی استفاده نمایید.
  4. از خوردن غذاهای سفت و جویدنی بپرهیزید.
  5. از انجام فعالیت ها و ورزش های سنگین اجتناب کنید.
  6. وجود مقداری ورم و کبودی بعد از عمل بینی استخوانی ، طبیعی بوده و برای کاهش آن می توانید به هنگام استراحت، دو باشت در زیر سر خود قرار دهید.
  7. همچنین بعد از جراحی بینی استخوانی ، استفاده از چسب بینی به مدت 2 ماه نیز در کاهش ورم بینی موثر می باشد.
  8. شما می توانید از کمپرس یخ به منظور کاهش ورم و کبودی استفاده کنید.
  9. بیماران باید به منظور جلوگیری از تشدید ورم ، سدیم و ادویه را در رژیم غذایی خود به حداقل برسانند.
  10. در هنگام خوابیدن باید به پشت ( به صورت طاق باز ) بخوابید.
  11. شما می توانید جهت کاهش ورم از نوشیدنی هایی مانند آب کرفس یا آب آناناس استفاده کنید در صورتی که طعم آن ها را دوست ندارید می توانید آن ها را با آب میوه های دیگر میکس کنید.
  12. بیماران تا مدتی اجازه استفاده از عینک طبی و آفتابی را ندارند.
  13. بیماران بدون اجازه از پزشک نمی توانند از مسکن جهت کاهش درد استفاده کنند.
  14. شما باید از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید اجتناب نمایید زیرا گرما باعث افزایش ورم می شود.
  15. بهترین زمان جهت استحمام را از جراح بینی خوب درتهران سوال کنید.
  16. اگر پزشک برای شما دارو تجویز کرده است باید آن ها را سر ساعت استفاده کنید.

 

جراحی بینی استخوانی

 

جراحی بینی استخوانی با فرم عروسکی

بینی های استخوانی دارای ویژگی های زیر می باشند :

  • برآمدگی
  • پوست نازک
  • غضروف محکم

علت وجود قوز در بینی های استخوانی :

به 2 دلیل ممکن است بینی های استخوانی دچار برآمدگی شوند که آن ها عبارتند از :

  • وراثت
  • وراد شدن ضربه به بینی

در بین مردم بینی های فانتزی ، با نام بینی عروسکی رواج یافته است . از خصوصیات بینی فانتزی می توانیم به کوچک بودن بینی ، سربالا بودن نوک بینی و وجود قوس در پشت بینی اشاره کینم ، معمولا بینی های استخوانی از جراحی زیبایی بینی به مدل فانتزی نتیجه بسیار خوبی می گیرند.

جراحی بینی استخوانی از عمل بینی گوشتی بسیار آسان تر است ؛ تنها مشکلی که ممکن است کمی اختلال در رینوپلاستی با جنس استخوانی ایجاد کند پوست بیش از حد نازک آن ها است.

آیا جراحی بینی استخوانی عوارض دارد ؟

هر عمل جراحی که نیازمند بیهوشی و برش در سطح یا حتی اعماق بدن باشد ، دارای عوارضی است. این عوارض به دو دسته کوتاه مدت (طبیعی) و بلند مدت تبدیل می شود. عوارض کوتاه مدت ، مشکلات چندانی برای مراجعه کننده به وجود نمی آورد و با انجام مراقبت های ویژه در دوره کوتاهی رفع می گردد. عوارض بلند مدت می تواند به دلیل انتخاب پزشک نامناسب یا رعایت نکردن نکات مراقبتی ایجاد شود. جهت جلوگیری از مواجه شدن با عارضه های بلند مدت ، پیشنهاد می دهیم ابتدا بهترین پزشک در زمینه جراحی زیبایی بینی را برگزینید و سپس به تجویز پزشک و انجام مراقبت های بعد و قبل از جراحی بینی استخوانی توجه ویژه داشته باشید. در ادامه با عوارض کوتاه مدت عمل بینی استخوانی آشنا شوید.

احساس درد بعد از عمل

بعضی از افراد با شنیدن نام درد ، دچار استرس و اضطراب می شوند. این اضطراب و استرس می تواند احساس درد را در افراد بیشتر کند. در حالی که اگر متقاضی آرامش خود را حفظ کند ، خواهد دید که درد بعد از عمل بینی استخوانی ، کم و قابل تحمل است. همچنین درصورتی که زیباجو بخواهد بعد از جراحی هیچ گونه دردی احساس نکند ، این خواسته وی با استفاده از قرص های مسکن برآورده می شود.

 

 

ورم و کبودی

از آن جا که در بافت های بینی برش ایجاد می شود و نوعی رفتار تهاجمی در بینی اتفاق افتاده است ، فرم بینی بعد از عمل دچار تورم خواهد شد. در بعضی از افراد این تورم ممکن است همراه کبودی باشد. جهت کاهش تورم ، به خصوص در 24 ساعت اول از کمپرس یخ استفاده کنید.

آیا جراحی بینی استخوانی با لیزر امکان پذیر است ؟

ممکن است شما نیز جراحی زیبایی بینی با لیزر را نیز شنیده باشید ؛ گرچه شنیدن عمل زیبایی بینی استخوانی با لیزر ، آن هم بدون درد و خون ریزی جذاب است ، اما آیا به نظر شما چنین روشی واقعیت دارد؟ تصور کنید استخوان یا غضروف بینی تنها توسط اشعه لیز آب شود و فرم بینی دلخواه بدون هیچگونه آسیبی به پوست صورت به وجود آید. چنین روشی گرچه شاید به نظر خوشایند برسد اما تنها ترفندی برای بازاریابی است.

هزینه جراحی بینی استخوانی در تهران با دکتر مهدی امین خاکی

هزینه عمل بینی استخوانی در تهران با توجه به عوامل مختلفی تعیین می شود و در هر فردی متفاوت است. جراح پلاستیک بعد از معاینه بینی شما ، هزینه دقیق را خدمت تان اعلام خواهند کرد.

آیا پوست ضخیم در نتیجه جراحی بینی استخوانی قوزدار تاثیر دارد ؟

در طی جراحی رینوپلاستی ، زمانی که قوز بینی اصلاح و برطرف می شود ، لازم است پوست بینی مجدد روی اسکلت جدید بینی قرار بگیرد تا با شکل و ساختار جدید بینی سازگاری و هماهنگی پیدا کند. در شرایطی که پوست بینی از ضخامت بالایی برخوردار باشد ، ممکن است پوست به آسانی روی اسکلت بینی نخوابد. البته با تکنیک های جدید این امر امکان پذیر بوده و با تزریق کورتون تا حدودی می توان به کاهش ضخامت پوست و سازگاری پوست بینی با ساختمان جدید ، کمک نمود.

 آیا تنفس فرد بعد از برداشتن قوز بینی دچار مشکل می شود ؟

زمانی که قوز بینی برداشته می شود ، برای اینکه تیغه بینی از نمای رو به رو پهن دیده نشود ، لازم است استئوتومی انجام شود به این معنا که استخوان های بینی به یکدیگر نزدیک می شوند تا فاصله ای در قسمت پشت بینی وجود نداشته باشد. در طی این اقدام ممکن است مسیر تنفسی از داخل بینی نسبت به قبل کوچکتر شود. به همین دلیل لازم است جراح بینی به کمک تکنیک و فنون های خاص ، اقدام به راهکارهایی نماید که در نهایت مسیر تنفسی بیمار باز بماند. گرافت گذاری لترال بینی ، اسپریدر گرافت از جمله مواردی هستند که به باز بودن مسیر تنفسی کمک می کنند. قرار دادن گرافت در پشت بینی بعد از برداشتن قوز بزرگ بینی از ایجاد قوس شدید پشت بینی و همچنین مشکلات تنفسی در سال های آینده جلوگیری می کند. دقت داشته باشید که یکی از اهداف عمل بینی استخوانی بهبود عملکرد تنفسی در کنار ایجاد ظاهری زیبا می باشد ، به همین دلیل لازم است جراحان بینی به این نکته توجه داشته باشند و تنفس و سلامتی بیمار را در اولویت کاری خود قرار دهند.

Rate this post

نظرات بسته شده است.

Call Now Button