انواع بینی و جراحی بینی

انواع بینی و جراحی بینی : به دلیل وجود تفاوت های فردی، انواع مختلف بینی نیز وجود دارد برای آن که بتوانیم با کلیت جراحی بینی آشنا بشویم ، در ابتدا بهتر است به شرح مختصری از انواع بینی وجراحی های آن بپردازیم .

به طور معمول انواع بینی و جراحی بینی ، بر اساس بافت پوستی و ضخامت چربی آن و غدد سباسه و ضمائمش تقسیم می شود .

در برخی موارد بینی ، بر مبنای نوع نژاد افراد نظیر  آسیایی  و آفریقایی قابل تقسیم است .

همچنین بر اساس افزایش سن که باعث تغییرات پوستی آن می شود نیز می توان تقسیم نمود .

در بینی های غضروفی و یا به اصطلاح بینی استخوانی ، به علت این که ضخامت پوست کم تر است ، تغییرات قابل پیش بینی تر و مطلوب تر است  و معمولاً بیمار از نتیجه عمل بینی خود رضایت کامل دارد .

در بینی های گوشتی به علت ضخامت زیاد پوست و چربی زیاد آن نتیجه جراحی  متوسط است و متقاضیان جراحی بینی گوشتی باید واقع گرا باشند .

انواع بینی و جراحی بینی

سن مناسب جراحی بینی

بعد از رشد کامل بینی که در آقایان در سن 18 سال و در بانوان در سن 16 سال است ، می توان عمل بینی را انجام داد  پس از این سن با شرط اینکه فرد از سلامتی کافی برخوردار باشد ، محدودیت سنی برای عمل بینی وجود ندارد .

در جراحی بینی هایی که سن بیمار بالا است ، به علت شلی وزیاد بودن پوست ، تکنیک های مختلفی برای بازسازی وجود دارد که موجب زیبایی و شکل گیری پوست می شود و این امر در جهت شکل گیری و برطرف کردن ایرادات بینی و افزایش زیبایی آن است .

بیهوشی جراحی بینی و تکنیک های آن

به طور کلی عمل بینی به دو صورت است : جراحی بینی به روش بسته و جراحی بینی به روش باز که در حال حاضر ترجیح اکثر جراحان پلاستیک در سطح جهان ، عمل بینی به روش باز و تحت بیهوشی عمومی می باشد .

زیرا در این روش به علت باز سازی دقیق بینی و دید مستقیم ، زیبایی با دوامتری ایجاد می گردد . البته جراحی های کوچک و روتوش با بی حسی و سدیشن قابل انجام می باشد .

در جراحی بینی به روش باز ، که در حال حاضر اکثر فریب به اتفاق جراحی های بینی به این روش انجام می شود ، برشی کوچک بر روی ( کولوملا ) ستون وسط بینی ایجاد می شود و جراح بینی دید وسیع و سه بعدی به روی بینی خواهد داشت ، که این امکان در جراحی به روش بسته وجود ندارد و جراحی بینی از راه برش های داخل بینی انجام می شود .

دکتر مهدی امین خاکی – فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
(جراحی شکم – عمل جراحی بینی ، جراحی سینه ، لیپوماتیک ، جراحی زیبایی پلک )
رأی دهی به مقاله
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x