04 آوریل

انواع بینی و جراحی بینی

به دلیل وجود تفاوت های فردی، انواع مختلف بینی نیز وجود دارد. برای آن که بتوانیم با کلیت جراحی بینی آشنا بشویم ، در ابتدا بهتر است به شرح مختصری از انواع بینی وجراحی های آن بپردازیم . به طور معمول جراحی بینی ، بر اساس بافت پوستی و ضخامت چربی آن و غدد سباسه و ضمائمش تقسیم می شود . در برخی موارد بینی ، بر مبنای نوع نژاد افراد نظیر  آسیایی ( نژاد زرد ) و آفریقایی قابل تقسیم است . همچنین بر اساس افزایش سن که باعث تغییرات پوستی آن می شود نیز می توان تقسیم نمود .

در بینی های غضروفی و یا به اصطلاح بینی استخوانی ، به علت این که ضخامت پوست کم تر است ، تغییرات قابل پیش بینی تر و مطلوب تر است . و معمولاً بیمار از نتیجه عمل بینی خود رضایت کامل دارد .

در بینی های گوشتی به علت ضخامت زیاد پوست و چربی زیاد آن نتیجه جراحی  متوسط است و متقاضیان عمل بینی گوشتی باید واقع گرا باشند .

سن مناسب جراحی بینی :جراحی بینی

بعد از رشد کامل بینی که در آقایان در سن 18 سال و در بانوان در سن 16 سال است ، می توان عمل بینی را انجام داد ، پس از این سن با شرط اینکه فرد از سلامتی کافی برخوردار باشد ، محدودیت سنی برای عمل بینی وجود ندارد .

در جراحی بینی هایی که سن بیمار بالا است ، به علت شلی وزیاد بودن پوست ، تکنیک های مختلفی برای بازسازی وجود دارد که موجب زیبایی و شکل گیری پوست می شود و این امر در جهت شکل گیری و برطرف کردن ایرادات بینی و افزایش زیبایی آن است .

بیهوشی جراحی بینی و تکنیک های آن

به طور کلی عمل بینی به دو صورت است : جراحی بینی به روش بسته و جراحی بینی به روش باز که ، در حال حاضر ترجیح اکثر جراحان پلاستیک در سطح جهان ، عمل بینی به روش باز و تحت بیهوشی  عمومی می باشد ، زیرا در این روش به علت باز سازی دقیق بینی و دید مستقیم ، زیبایی با دوامتری ایجاد می گردد . البته جراحی های کوچک و روتوش با بی حسی و سدیشن قابل انجام می باشد .

در جراحی بینی به روش باز ( که در حال حاضر اکثر فریب به اتفاق جراحی های بینی به این روش انجام می شود . ) برشی کوچک بر روی ( کولوملا ) ستون وسط بینی ایجاد می شود و جراح دید وسیع و سه بعدی به روی بینی خواهد داشت ، که این امکان در جراحی به روش بسته وجود ندارد و جراحی بینی از راه برش های داخل بینی انجام می شود .

« 1 از 16 »

دکتر مهدی امین خاکی – فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی( جراحی بینی , جراح بینی تهران , جراح بینی )

انواع بینی و جراحی بینی
به این مقاله امتیاز دهید