جراحی نوک بینی

جراحی نوک بینی

در جراحی نوک بینی ظرافت زیادی به کار برده می شود. جراح بینی از روش های جدید در جراحی بینی برای ایجاد نتیجه رضایت بخش استفاده می کند.

میزان بالا رفتن نوک بینی به فاکتورهای مانند سن، جنسیت، قد و دیگر المان های بیمار بستگی دارد. یک جراح بینی خوب این نکات را در جراحی بینی لحاظ می کند.

جراحی نوک بینی

نوک بینی روی چهره فرد چه تاثیری خواهد گذاشت؟

نوک بینی معمولا با لب فوقانی تشکیل زاویه می دهد. اگر نوک بینی در حالت طبیعی کمی بالا باشد، به بهتر شدن ظاهر بینی کمک خواهد کرد. در صورتی که زاویه پایین بینی با لب بالایی بیش از 90 درجه باشد، زیباترین حالت بینی را می سازد. در جراحی بینی بانوان، نوک بینی آنها کمی به سمت بالا کشیده می شود و افتادگی بینی برطرف می گردد.

عوامل افتادگی یا بلند بودن نوک بینی

  • عوامل ژنتیکی یا ارثی
  • مصدوم شدن یا آسیب دیدگی قبلی از قسمت بینی
  • به کار بردن الگوهای قدیمی در عمل زیبایی بینی
  • بالا رفتن سن

روند جراحی نوک بینی چگونه است؟

هنگامی که غضروف ها  به شدت نرم و ضعیف باشند و یا از بافت های مجاور جدا شوند، نوک بینی افتاده خواهد شد. در چنین حالتی بازوی میانی بینی ضعیف می شود و از نوک بینی حمایت نمی کند. جراحی نوک بینی با پیوند بافت کلوملا جای بازوی میانی به اصلاح ایراد می پردازد. در بخش وسط بازوی میانی کلوملا، گرافت های غضروفی میان یک حفره قرار می گیرند. قسمتی از عضله پایین آورنده تیغه بینی اگر که در افتادگی تاثیر داشته باشد برداشته می شود. در صورت کم بودن برجستگی های نوک بینی ، به همراه پیوند غضروف کلوملا، از یک گرافت غضروفی دیگر هم استفاده می شود. با این کار برآمدگی نوک بینی افزایش می یابد. ممکن است به یک یا چند گرافت نیاز باشد. بخیه های درون منافذ بینی و قسمت های جانبی برای بیشتر حمایت کردن از بافت غضروفی و اصلاح نوک بینی است.

جراح بینی به منظور بهتر شدن ظاهر نوک بینی، تغییراتی در شکل بازوی جانبی غضروف آلار ایجاد می کند. با کوتاه نمودن این بازو، نوک بینی بالا می رود و افتادگی آن از بین می رود. بازوی جانبی غضروف تا 6 الی 7 میلی متر باید حفظ شود. در این صورت مسیر رد و بدل هوا گرفته نمی شود. اگرغضروف های جانبی بخش پایین بینی ضعیف باشد، از پیوند گرافت به بازوی جانبی غضروف استفاده می شود. بعد از آن شاهد حمایت بیشتر از بازوی جانبی و تغییر شکل آن و در نهایت اصلاح نوک بینی خواهیم بود. پیوند غضروف جانبی در برطرف نمودن برآمدگی کوفته ای کاربرد دارد. با تبدیل به فرم صاف و زاویه دار، حالت  نوک بینی را بهبود می بخشد.

 

دکتر مهدی امین خاکی – فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی

( عمل جراحی بینی , نکات پس از عمل جراحی بینی )

5/5 - (1 امتیاز)
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
trackback

… [Trackback]

[…] Find More here on that Topic: dr-aminkhaki.ir/جراحی-نوک-بینی/ […]

trackback

… [Trackback]

[…] Read More to that Topic: dr-aminkhaki.ir/جراحی-نوک-بینی/ […]

2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
Call Now Button